Pages

Friday, 28 April 2017

Книжен 24 часов маратон "Дюи"


Хей хей :)

От много време не сме се виждали, защото сесията пристигна с гръм и трясък и просто обхваща цялото ми съществуване! Биологията хич не е шега за учене. Няма да ви разправям само по фармацевтика колко лекарства имах да запомня наизуст, а пък болестите по неврология ... Абе, забавна работа :D

Тъй като обаче ми се иска да си поразчупя малко ежедневието, защото от учене скоро ще ми дойде до гуша, събрах кураж и реших да се включа в един супер як и бърз книжен маратон или четатон, както аз обичам да ги наричам.

Dewey's 24h Readathon е четатон, който е с дължина 24 часа и започва в 13 часа на 29 април за мен в Шотландия. В България започва в 15. Приключва на следващия ден 30 април в същото време, в което сте започнали. Идеята е супер вълнуваща и това ще ми е първото включване в този маратон!

За този маратон принципно се избират кратки книги или графични романи (комикси), защото не разполагаш с много време да четеш обемисти книги. Затова и моят TBR (to be read) е пълен само със супер кратички неща.

Не знам дали съм го споменавала, но аз съм ОГРОМЕН фен на графични романи. Обожавам да имам визуални ефекти, когато чета нещо. Един от най-големите ми фаворити  в този жанр е Giant days - комикс, който разказва за живота на 3 момичета, които тепърва започват да учат в университет и да живеят сами. Супер забавен, свеж, реалистичен и хумористичен комикс. Определено го препоръчвам, ако си търсите нещо леко и бързо, което да ви разсмее и усмихне.
Може да го прочетете тук

 


Следващото нещо, което съм си набелязала е една много кратичка книжка, която изглежда супер сладурска. И как да не с такова заглавие - Къщата на улица Манго. В нея се разказва за Есперанса, която е бедно мексикано-американско момиче, живеещо в мизерен квартал в Чикаго. Идеята на авторката е била да ни представи какво е да израснеш на подобно място и какво е да се чувстваш сякаш си никой.


На последно място, но не и по важност, е стихосбирката на Рупи Каур - Milk and Honey. Рупи, започнала като поет в инстаграм, набира популярност страшно бързо с дебютната си стихосбирка, която е дълбоко феминистична и болезнена. Четох я лятото и тогава не бях особено очарована от нея, но може би лежерния летен сезон не е за такива четива, така че искам сега да й дам още един шанс. Това, което тогава ми направи силно впечатление, бяха остротата на думите й и липсата на цензура. Не, че в литературата трябва да има цензура, просто според мен някои от поемите щяха да имат повече ефект, ако бяха по-елегантно загатнати.


Не знам колко от книгите ще завърша, имайки се предвид, че ме чакат лекции по молекулярна биология, но се надявам поне една да мога да прочета. Другата седмица ще направя видео в канала си в YouTube за какво съм успяла да прочета и впечатленията ми.

Вие мислите ли да се включите?

Усмивки и панди,
Криси

1 comment:

  1. Аз ще се включа!
    Някой ще ми каже ли къде да се запиша?
    Благодаря предварително. ;-)

    ReplyDelete